Epiroc är ett populärt karriärföretag bland unga talanger. Tidigare i år blev Epiroc utsett till en av Sveriges tio mest attraktiva arbetsgivare och den här veckan kom ytterligare ett tecken på Epirocs arbete för att bli en attraktiv arbetgivare.
Epiroc vann nämligen utmärkelsen ”Årets nykomling employer branding 2020″.Priset delades ut under Talent Awards i förra veckan som arrangeras av Universum som står bakom en av de mest välkända listorna som rankar de mest attraktiva företagen bland unga och studenter.. I juryn sitter Torgny Johnsson, Infranord, Ann Surtell, Retail and Brands, Petter Nylander, VD Universum och Claes Peyron, Nova.
LÄS MER: Epiroc en av sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2020
Årets nykomling employer branding
Juryns motivering: Detta företag har på kort tid rivstartat frågorna kring Employer Branding. De har i detta arbete uppnått tydliga och stabila resultat bland såväl studenter som yrkesverksamma. Frågorna är väl förankrade i ledningen för företaget och det är därför med ett tydligt budskap som detta företag möter talangerna. Man visar på ett tydligt sätt de möjligheter som finns för talangerna inom företaget. Vi tycker därför att denna arbetsgivare borde kunna inspirera andra i deras arbete med frågorna.
– Jag är både stolt och glad att de uppmärksammar det arbete som vi startat upp inom Epiroc. Vi strävar efter att ständigt utveckla oss och vi ser detta pris som en signal på att vi framgångsrikt påbörjat vår resa inom området. säger Lorraine Lind som är vice president inom HR och kommunikation på Epiroc.
LÄS MER: Epiroc utsett till ett av sveriges främsta karriärföretag
Företaget Universum är en del av StepStone Group och Axel Springer-familjen och bolaget finns närvarande i över 20 olika länder för att säkerställa att arbetsgivare når sina mål genom datadriven Employer Branding. Varje år hyllar Universum arbetsgivare och enskilda individer som med hela sitt hjärta lägger extra krut på att bygga ett starkt Employer Brand gentemot talanger runt om i landet.