Epiroc trotsar sin ålder och utmanar om priset för årets nykomling. – Det är fantastiskt roligt att vi har blivit nominerade som årets nykomling, säger Caroline Blom.
Trots att Epiroc är ett relativt nytt bolag har det redan blivit ett populärt karriärföretag, Tidigare i år blev Epiroc utsett till en av Sveriges tio mest attraktiva arbetsgivare och den här veckan kom ytterligare ett kvitto på Epirocs popularitet. Epiroc nominerades nämligen till utmärkelsen ”Årets nykomling inom employer branding 2020″. Utmärkelsen delas ut av Universum som står bakom en av de mest välkända listorna som rankar de mest attraktiva företagen bland unga och studenter.
Employer branding-priset är en del av Universums Talent Awards och i juryn sitter representanter från näringslivet. I motiveringen till nomineringen lyfter juryn bland annat fram att Epiroc haft en rivstart som ny arbetsgivare.
Epiroc bildades ur Atlas Copcos som grundades redan år 1873. Verksamheten är således inte ny även om namnet Epiroc knappt har ett par år på nacken. Att på så kort tid bli välkänt bland unga är går att spåra tillbaka till Epirocs tydlighet. Det tror i alla fall Caroline Blom som jobbar som Talent Acquisition Manager på Epiroc.. ”Det betyder att de som känner till oss och vårt varumärke tycker att vi gör bra saker. På Epiroc arbetar vi aktivt med employer branding – och alltid med fokus på mångfald och inkludering. Det sitter i vår ryggrad och är något vi tänker på i allt vi gör.” Menar Caroline.
Employer branding-priset delas ut under Talent Awards i maj 2020 och i juryn sitter Torgny Johnsson, Infranord, Ann Surtell, Retail and Brands, Mats Röjdmark, VD Universum, och Claes Peyron, Nova.